Spring til indhold

FAQ om bestilling af forbindsstoffer og utensilier fra positivlisten

Her kan praksis få svar på de oftest stillede spørgsmål
  • Brugerguide til bestilling af forbindsstoffer og utensilier
    Har du problemer med bestilling af forbindsstoffer og utensilier, så kan denne brugerguide sikkert hjælpe dig
      
  • Bestilling af varer
    Bestilling af varer kan udelukkende ske via webshoppen. Det er ikke muligt at bestille via mail.
       
  • Bestillingsantal
    Mange bestiller fejlagtigt ikke det ønskede antal af en vare, og modtager fx 40 kasser i stedet for 40 stk. af en vare. Vær venligst opmærksom på den bestillingsmængde der er anført. Mange varer, specielt prøvetagningsrør kan desværre p.t. kun bestilles i temmelig store mængder. Vi vil i den udstrækning det er muligt, snarest give mulighed for at bestille færre.
      
  • Returnering af varer
    Har I fået de forkerte eller for mange varer, kan I skrive til os via rm.indkoeb.sundhed@stab.rm.dk så vil vi få GLS til at hente kasserne. Vi har i den forbindelse brug for, at I oplyser afhentningsadresse samt hvor mange kasser det drejer sig om, da der skal laves en retur-label til GLS.
      
  • Mange store kasser
    Mange af jer sender fotos og gør opmærksom på at varerne leveres i mange og store kasser. Det skyldes bl.a. at varerne pakkes af lagerrobotter. Vi arbejder løbende på at forbedre fyldningsgraden.

  • Gruppering af produkter
    Mange har efterlyst en gruppering af produkterne, så I hurtigere og nemmere kan søge i webhoppen. I kan sortere i søgningen ved:
    • At klikke på varesøgning i hovedmenuén
    • Under Filtrering i venstre side klikker I på "Kategori (Unspesc)"
    • Der er nu mulighed for at søge på produktgrupper, ved at krydse af ved det der er ønsket
        
  • Hvorfor kan vi ikke få et bestemt produkt oprettet?
    Det skyldes at man – som udgangspunkt – altid skal benytte sig af de produkter som regionen har en aftale på.
      
  • Hvordan udvælges de produkter regionen har en aftale på?
    De produkter som regionen bruger, inden for fx sårpleje, er altid udvalgt af en nedsat brugergruppe af specialister fra regionen. Dette sker typisk i forbindelse med et udbud.
        
  • Hvorfor sker der en udskiftning af produkter efter et par år?
    Det skyldes at regionen, grundet lovgivning, skal udbyde produktgrupper, så forskellige, eller nye leverandører, har mulighed for at byde ind med deres varer. En ny vindende leverandør medfører derfor et skift af produkter. Fordelen ved et udbud er ofte at innovation fremmes, og at prissætning af produkter er konkurrencedygtige.
        
  • Har vi mulighed for at blive hørt i forbindelse med et udbud?
    Teknisk set, ja. Der holdes et par møder årligt med PLO samt personale fra regionens indkøbsafdeling. Alle ønsker herfra tages videre med til kommende udbud. Hvem der vinder et udbud afgøres dog af en kombination af pris og kvalitet.
        
  • Kan man ønske et nyt produkt oprettet alligevel?
    Ja. Man er altid velkommen til at bede om at få et nyt produkt oprettet. Der vil dog altid vurderes om der allerede eksistere et synonym produkt, eller andet tæt på.