Praksisdeklaration
Ydere skal angive de relevante overenskomstbestemte oplysninger i Praksisdeklaration.
Adgangskrav
Du skal være registreret som klinikejer i regionernes yderadministration, alternativt være delegeret af en ditto, for at tilgå Praksisdeklaration.
Klinik og ydernummer
Du tilgår praksisdeklaration for behandlingssted (klinik) knyttet til et ydernummer. Er der flere klinikker knyttet til et ydernummer, vælger du klinik i en såkaldt klinikvælger.
For fysioterapeuter med flere ydere på én matrikel gælder, at disse betragtes som én klinik. Det betyder, at du som ejer med ydernummer på matriklen kan tilgå og redigere praksisdeklaration for klinikken. Alt yderpersonale (inklusive lejere og ansatte fysioterapeuter) vil fremgå som tilknyttet den pågældende klinik.
Hvor finder jeg Praksisdeklaration?
Praksisdeklaration findes på den sundhedsfaglige portal under klinikadministration.
Hvordan kommer jeg ind?
Log på med dit sundhedsfaglige certifikat/MitID/NemID.
Vælg den relevante virksomhed, hvis du har flere.
Når du er logget ind med dit certifikat, MitID eller NemID skal du, hvis det er adgangsgivende til flere klinikker, angive den klinik du vil se praksisdeklaration for.
Du får nu adgang til din praksisdeklaration.
Praksisdeklaration forside
Hvad kan jeg angive i Praksisdeklaration?
Fra 14.september 2022 har du kunnet angive alle overenskomstbestemte oplysninger.
Se dit fagområdes overenskomst. Et udpluk nedenfor:
- Aktuel information om klinikken
- Stamoplysninger om klinikken: Supplerende telefonnumre, og hvorvidt disse er bagomnumre
- Hvorvidt der opkræves gebyr ved udeblivelse
- Træffetider
- Fravær
- Adgangsforhold og faciliteter
- Klinikpersonalets funktioner (disse angives som fritekst for at sikre relevans for den enkelte klinik. Bemærk at de hidtidige overskrives når du ændrer i dem.) Fx tilbud om ULRUS undersøgelse.
- Yderpersonalets Interesseområde og efteruddannelse
- Oplysninger om tilfredshedsundersøgelser
- Ventetider for både speciale 51 (alm.) og speciale 62 (vederlagsfri).
Hvor hurtigt bliver ændringer vist i Find Behandler?
- Du kan til enhver tid lave ændringer i Praksisdeklaration
- Ændringer slår umiddelbart igennem og kan ses i Find Behandler
- Tidsstempel på dine ændringer er vist i Praksisdeklaration og i Find Behandler.
Hvordan bruger jeg praksisdeklarationen?
Når du tilgår Praksisdeklaration, bliver du mødt med en side, hvor du kan skrive aktuelle oplysninger om din klinik (eksempelvis fravær og stedfortræder).
Du gemmer dine ændringer, hvorefter de vises i Find Behandler.
Menupunkterne i venstre side er altid synlige og giver dig let adgang til de andre praksisoplysninger som du kan angive/rette og gemme.
Infosiden
Klinikken
Her kan du tilføje telefonnumre for din klinik, vælge type, og hvorvidt numrene skal offentliggøres i Find behandler.
Du kan endvidere oplyse om opkrævning af gebyr ved patientudeblivelse her.
Træffetider
Du angiver ved at vælge type (for eksempel ”Konsultation”), dage, og tidsrum.
Fravær
Her kan du angive fraværsårsag, og du kan supplere med oplysninger om stedfortræder i infofeltet.
Du kan selv definere en årsag ved valg af ”Andet”.
Personale
Her kan du se behandlere tilknyttet din klinik ved at du vælger behandler fra en drop-down liste.
Du kan tilføje oplysninger om behandlerens interesseområder og gennemført efteruddannelse (hvis det er et krav til din praksisdeklaration).
Klinikpersonalets funktioner
Her kan du tilføje opgaverne som klinikpersonalet varetager. Fx Udfører Udvidet Lænderygundersøgelse – ULRUS.
Adgangsforhold og faciliteter
Her kan du angive detaljerede adgangsforhold for din klinik.
Ventetider
Her skal du angive ventetider.
Kontakt ved spørgsmål
Tlf. 88 44 31 31
Indhold leveret af:
8800 Viborg