Sådan klager du
Klager over tolkeydelser
Klager over tolkeydelser skal afgives på klage@tolkdanmark.dk. Du skal sætte Praksis@rn.dk Cc i mailen. I emnefeltet skal du skrive bestillingens referencenummer.
Tolkdanmark har 5 kalenderdage til at svare udførligt. Besvarelsen skal indeholde svar på de rejste kritikpunkter samt en redegørelse for de opfølgningstiltag som Tolkdanmark har gennemført eller påtænker at gennemføre til sikring af kvaliteten af de påklagede forhold.
Klage vedrørende faktisk tolketidspunkt
Ved uoverensstemmelser om det faktiske tolketidspunkt påfalder bevisbyrden til enhver tid Tolkdanmark. I video- og telefontolkninger sker dette ved en gennemgang af den registrerede opkaldslog. Ved fremmødetolkninger er det underskriften på tolkens app, der afgør det faktiske tidspunkt for tolkningen.
Eksempler på klagetemaer
• Tolk ikke mødt op
• Tolk mødt for sent
• Tolkning levede ikke op til forventningerne
• Tolkens adfærd levede ikke op til forventningerne
• Forkert sprog/dialekt
• Ikke den bestilte navngivne tolk
• Ikke det bestilte køn
• Service ift. bestilling
• Fakturering
Indholdsansvarlig
Center for administration, Praksisafregning praksis@rn.dk