Rekvirering af kundeprofil til bestilling af fremmedsprogstolk
Enhver oprettelse af kundeprofil til bestilling af tolk til sundhedsydelser, hvor Region Nordjylland skal afholde udgiften, sker fra Region Nordjyllands Tolkekontor.
Ved behov for en kundeprofil anmodes Region Nordjyllands Tolkekontor om dette ved at udfylde blanketten Blanket til anmodning om Kundeprofil hos Tolkeleverandør, hvorefter klinikken vil modtage login til en kundeprofil. Der skal oprettes en profil til hvert ydernr. i klinikken.
Det er vigtigt, at de forud-indtastede stamoplysninger altid er opdaterede, så bestillingen behandles og faktureres korrekt. Ved behov for opdatering af stamoplysninger på Kundeprofilen kontaktes Tolkekontoret.
Tolkninger på regionens kundeprofil kan bestilles til de af overenskomsten, mellem Danske Regioner og PLO/FAPS, fastsatte grundydelser, hvortil der er tilknyttet tolketillæg. Bestillinger herpå skal foretages via Tolkdanmarks online bestillingssite.
Tolkninger hos Tolkdanmark bestilles i samme ydernr. som efterfølgende anvendes ifm. afregning af patientens behandling til Region Nordjylland.
Ved bestilling af tolk på regionens kontrakt med Tolkdanmark skal kontrakten sikres overholdt og regionens anvisninger og retningslinjer ifm. hermed efterleves.
Tolkninger bestilt på regionens kontrakt skal af hensyn til revision, controlling og sagsbehandling dokumenteres og skal på regionens anmodning kunne fremvises.