FP-attester, afvisning af faktura
Når en faktura for en Forsikring & Pension attest afvises kan det skyldes flere ting
Årsagen til afvisningen kan skyldes et af nedenstående forhold:
- Købers ordrenummer er ikke korrekt angivet (der kan være en tastefejl).
Løsning: Hent købers ordrenummer fra anmodningen i lægesystemet og send fakturaen på ny med korrekt ordrenummer. Købers ordrenummer er altid kundens CPR-nr. efterfulgt af en bindestreg og tre bogstaver. Dvs. i formatet: ddmmåånnnn-XXX eller i formatet: ddmmåånnnn-xxx
- Købers ordrenummer er ikke angivet på fakturaen (kan være angivet i et forkert felt).
Løsning: Undersøg, om købers ordrenummer er angivet på fakturaen. Er ordrenummeret ikke angivet skal du sende en ny faktura jf. pkt. 1 ovenfor. Kontakte din lægesystemleverandørs IT support, hvis du ikke kan komme videre. Forsikrings- eller pensionsselskabet kan ikke hjælpe dig.
- Fakturaen skal til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring (der skal benyttes andet EAN-nr).
Løsning: Send fakturaen ad den kanal I normalt sender fakturaer til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring.
- Anmodningen er ikke digital.
FP-attester kan kun faktureres digitalt hvis de er modtaget og besvaret digitalt. Der kan således ikke sendes fakturaer til ”F&P fællesfakturering” hvis attestanmodningen er fra et selskab, som ikke sender elektroniske attestanmodninger direkte til dit lægesystem.
Løsning: Send i stedet fakturaen til forsikrings- eller pensionsselskabet ex. med posten.
Indholdsansvarlig
Datakonsulent Louise Gordon Vejlø og Karen Tvergaard
Mail: datakonsulent@rn.dk