Patientsikkerhed og patientklage over trykket ribben
UTH i kiropraktorpraksis
Følgende artikel omhandler en hændelse, hvor en patient klager over bøjede ribben efter kiropraktorbesøg. Patienten føler sig dårligt behandlet.
Case
Gik til kiropraktor efter råd fra skadestuen i Aalborg p.g.a. muskelsmerter i venstre side af brystet. Fik ialt 3 behandlinger - de 2 første hjalp, men 3. gang gik det helt galt, og jeg fik sidenhen af min egen læge konstateret, at ribben var bøjet/trykket. Har haft smerter siden. Søvnproblemer som følge af hændelsen. Påvirker humør.
Patienten fik en udglattende mail med tilbud om opfølgende behandling. Jeg svarede, men fik aldrig respons, så jeg opfatter det som en måde at fraskrive sig ansvar.
Læring
Svært at sige - han gjorde det vel ikke med overlæg. Patienten føler sig dårligt behandlet.