Spring til indhold

01-12-2022: Præcisering vedrørende målgruppen for specialist-hotline på SUH

Nyhedsmail fra Region Sjælland

Specialist-hotlinen på Sjællands Universitetshospital har været i gang i over to måneder, og hospitalet vil gerne takke almen praksis for at tage så godt imod det nye initiativ. 

De første erfaringer viser, at Specialist-Hotlinen får flere og flere opkald for hver dag, og at langt de fleste opkald går hurtigt igennem. Hotlinen er stadig under udvikling og implementering, men allerede nu meldes der om mange positive dialoger fra begge sider af samarbejdet.  

De første erfaringer viser dog også, at målgruppen for hotlinen ikke har været formidlet klart nok. I nogle situationer har dette medført unødig frustration hos praktiserende læger, der har oplevet at ringe forgæves. 

Det skal derfor præciseres, at hotlinen er tiltænkt læger, som har brug for lægefaglig specialistrådgivning vedr. ikke-akutte patienter med potentielle, aktive eller tidligere forløb på netop Sjællands Universitetshospital.

Henvendelser vedr. patientforløb, der decideret hører til et andet sted end på Sjællands Universitetshospital, bedes rettet til det pågældende sygehus. 

Ved tvivl kan man eventuelt vælge ”personlig betjening” i Specialist-hotlinens hovedmenu.

Øvrige oplysninger om Specialist-hotlinen på Sjællands Universitetshospital kan findes på sundhed.dk.

Link til lægefaglig specialistrådgivning på sundhed.dk

Yderligere oplysninger: Signe Qvist Christensen, Specialkonsulent, Den Administrative Stab, SUH Køge