Positivliste for forbindsstoffer og utensilier
Webshop til bestilling af forbindsstoffer og utensilier i Region Midtjylland
Bestilling af utensilier og forbindsstoffer sker via ”RM Indkøb Sundhed” på https://rmindkob.sundhed.rm.dk
- Webshoppen tilgås ved at logge på med MitID.
- Det MitID-login der skal bruges, er det, som er tilknyttet enhedens cvr nummer.
- Den første gang praksis logger på, vil I blive bedt om at indtaste mailadresse m.v.
- Efterfølgende er det udelukkende login via MitID.
- Bestil de ønskede varer i webshoppen og send bestillingen.
Bestillingsproceduren:
- Praksis skal sende én samlet ordre med alle jeres bestillinger.
- Der leveres varer én gang om måneden.
- Ved akut opstået behov – prøv at kontakte nabo-praksis!
- Er der ekstraordinært brug for en leverance udenfor det aftalte tidspunkt, vil varen blive leveret den efterfølgende uge.
- Eventuelle restordrer leveres så snart varen er på lager.
- For praksis i enkelte kommuner vil frist for bestilling og levering af varer være ændret til et andet tidspunkt end tidligere.
Der bestilles og leveres varer således:
Praksis i Lemvig, Struer, Skive, Holstebro, Viborg, Silkeborg og Horsens kommuner |
Bestilling af varer skal ske senest den 1. torsdag i måneden kl. 16.00 Levering af varer til praksis sker efterfølgende mandag |
Praksis i Herning, Ringkøbing-Skjern, Ikast-Brande og Hedensted kommuner |
Bestilling af varer skal ske senest den 2. torsdag i måneden kl. 16.00 Levering af varer til praksis sker efterfølgende mandag |
Praksis i Favrskov, Randers, Norddjurs, Syddjurs og Skanderborg kommuner |
Bestilling af varer skal ske senest den 3. torsdag i måneden kl. 16.00 Levering af varer til praksis sker efterfølgende mandag |
Praksis i Aarhus, Odder og Samsø kommuner |
Bestilling af varer skal ske senest den 4. torsdag i måneden kl. 16.00 Levering af varer til praksis sker efterfølgende mandag |
På Praksis.dk er der oprettet en FAQ, hvor praksis kan få svar på de oftest stillede spørgsmål om levering af varer, brug af utensilier m.m.
Yderligere spørgsmål kan sendes til: rm.indkoeb.sundhed@stab.rm.dk
____________________________________________________________
Lone Jensen, Logistikkonsulent, Indkøb og Medicoteknik, Region Midtjylland
Steen Vestergaard-Madsen, Chefkonsulent, Kvalitet og Lægemidler, Region Midtjylland